تفاوت در لایسنس های آنتی ویروس

لایسنس های Original Equipment Manufacturer به اختصار OEM

این نوع لایسنس ها کاملا اورجینال بوده و از طرف شرکت های ESET صادر میشود اما این لایسنس ها از زمان تولید لایسنس ۳۶۵ روز اعتبار دارند و به دلیل تولید از قبل ممکن است دیرتر به فروش برسند و معمولا کمتر از یک سال اعتبار آنها تمام میشود. (۳۶۵ ~ ۳۴۰ روز ) این لایسنس ها فقط بر روی یک سیستم قابل نصب هستند و حتی در صورت تعویض ویندوز و یا مادربرد سیستم شما دیگر قابل استفاده نیستند.

پشتیبانی این لایسنس ها از شرکت eset می باشد و واسطی بین کاربر و فروشنده وجود ندارد.

لایسنس های Retail

لایسنس های retail از نظر محدودیت کمتر از لایسنس های OEM می باشند
اما به دلیل فروش بیش از یک لایسنس از این نوع لایسنس ها معمولا ممکن است قبل از یک سال از سمت شرکت اصلی مسدود شوند
به دلیل فروش غیر قانونی و بیش از حد مجاز از این نوع لایسنس ها این تضمین برای مشتری به وجود نمی آید که بتواند تا یک سال از این لایسنس ها استفاده کند.

لایسنس های سرور اختصاصی

این لایسنس ها هرگز مسدود نمی شوند و یک سال کامل میلادی قابل استفاده برای مشترک میباشد و مسدود شدن این لایسنس ها بسته به شرکت فروشنده است که با توجه به خطاهایی که از سوی مشترک در تعداد نصب رخ میدهد ممکن است لایسنس را مسدود کنند که بعد از بررسی های مجدد در صورت عدم مغایرت با موازین لایسنس را از حالت مسدود خارج کرده و دوباره قابل استفاده است. نکته قابل توجه این است که همچنین محدودیت های لایسنس های OEM را ندارند و پس از تعویض ویندوز و یا تعویض مادربورد سیستم،پس از تماس با واحد پشتیبانی لایسنس ها از طرف شرکت فروشنده از حاالت مسدود درآمده و با توجه به مدت زمان باقی مانده ی لایسنس مذکور قابل نصب بر سیستم جدید میباشد.

نکته قابل توجه این است که این لایسنس ها به دلیل استفاده از سرور های داخلی شرایط تحریم روی آنها تاثیر نداشته و قیمت آن وابسته به قیمت ارز نیست پس به دنبال آن این نوع اکانت ها بسیار ارزانتر از لایسنس های OEM و retail می باشند.

لایسنس Multi Device

این لایسنس ها نوعی دیگر از لایسنس های OEM میباشد که قابل نصب بر روی چند دستگاه (حداکثر ۵ ) میباشد.
برخی کاربران به دلیل نصب بیش از حد مجاز پس از چندماه لایسنس آن ها مسدود خواهد شد و شرکت فروشنده در قبال آن هیچ مسئولیتی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *