چگونه می توانم بفهمم که پسورد من به سرقت رفته است؟

یک پسورد قوی برای حساب کاربری خود ایجاد کنید

ایجاد یک رمز عبور قوی و ذخیره آن در یک مدیر رمز عبور یا مرورگر برای تأمین حداکثر امنیت کافی نیست. باید بدانید رمز ورود شما به سرقت رفته است یا ایمن. اگر به این اطلاعات دسترسی دارید ، می توانید قبل از به خطر افتادن اطلاعات شخصی خود ، به اندازه کافی سریع عمل کنید تا رمز ورود خود را تغییر دهید. در این مقاله ، ما نحوه درک این موضوع را ارائه می دهیم.

طبق PCWorld ، میلیاردها ایمیل و رمز عبور در سال ۲۰۱۹ به دلیل نقض امنیت لو رفته و امنیت بسیاری از حساب ها را به خطر انداخته است. مشکلی که کاربران در آن زمان با آن روبرو بودند ، تعداد محدودی راه برای تعیین اینکه آیا واقعاً در معرض خطر هستند ، بود. اکنون چندین سرویس نظارت بر رمز عبور وجود دارد که سرقت رمز عبور را نشان می دهد. بسیاری از آنها به گونه ای طراحی شده اند که به شما امکان می دهند سریع عمل کرده و آنها را تغییر دهید.

خدمات ضروری برای شناسایی حفره های امنیتی در ایمیل

دو سرویس معتبر برای تأیید افشای اطلاعات حساب کاربر ارائه می دهند. یکی HaveIeenPwned و دیگری خدماتی است که توسط Hass Hass-Platner-Potsdam در برلین اداره می شود. نحوه کار هر دو یکسان است. ابتدا باید ایمیل خود را وارد کنید و سپس اطلاعات وارد شده در برابر پایگاه داده های فعلی تأیید می شود تا اگر اطلاعات حساب شما با ایمیل شما یکی باشد ، به آنها اطلاع داده شود. این روش به هیچ وجه رمز ورود حساب را درخواست نمی کند و فقط به ایمیل تأیید نیاز دارد.

هر دو سرویس جذابیت خاص خود را دارند. به نظر می رسد گزارش تخلف HaveIeenPwned کامل است. این وب سایت از آدرس ایمیل با هرگونه اطلاعات بدست آمده (به عنوان مثال جنسیت یا شماره تلفن) برای لیست موارد نقض استفاده می کند. این وب سایت افشای اطلاعات حساب را به ترتیب زمانی ترتیب نمی دهد و خدماتی که مورد حمله قرار گرفته اند را در اولویت قرار نمی دهد. چرا این روش مهم است؟ به عنوان مثال ، اگر اطلاعات ایمیل شما در سال ۲۰۱۶ به بیرون درز کرده باشد ، ممکن است قبلاً آنها را تغییر داده باشید. اما اگر ایمیل و رمز ورود شما در ماه گذشته به بیرون درز کرده باشد ، می خواهید بلافاصله آنها را تغییر دهید.

HPI Services روش دیگری برای مشاهده افشای اطلاعات از طریق ایمیل دارد. این سایت اطلاعات بدست آمده توسط تاریخ را به همراه یک ماتریس جزئیات نمایش می دهد. اگر آدرس ایمیل خود را در یک وب سایت وارد کنید ، یک گزارش امنیتی با طرح رنگ داده های به خطر افتاده برای آن ایمیل خاص ارسال می شود.

ویژگی رایگان برای نظارت بر امنیت رمز عبور به مرورگرها اضافه می شود

دو سرویس ذکر شده در بالا می توانند اطلاعات شناسایی ایمیل را به شما ارائه دهند. با این حال ، آنها توانایی تأیید نام کاربری را ندارند. در نتیجه ، اگر اطلاعات نام کاربری شما فاش شود ، نمی توانید انتظار داشته باشید که این وب سایت ها کشف شوند. برای انجام این کار ، شما به یک سرویس دوستانه و قابل اعتماد نیاز دارید که نام کاربری و رمز عبور شما را بداند. برای تأیید امنیت حساب خود به وب سایت های مختلف مراجعه نکنید. زیرا شما فقط باید گزینه های قابل اعتماد را انتخاب کنید. نظارت بر امنیت رمز عبور در اکثر برنامه های مدیریت رمز عبور تأمین می شود ، اما این ویژگی در برخی از مرورگرها به صورت رایگان در دسترس است.
امکان بررسی رمز ورود گوگل

در سال ۲۰۱۹ ، Google یک افزونه رایگان به Chrome اضافه کرد تا در هنگام به خطر افتادن اطلاعات حساب ، به کاربران هشدار دهد. در نتیجه ، پس از نصب ، هنگامی که اطلاعات ایمیل یا نام کاربری به خطر بیفتد ، یک هشدار برای کاربر ارسال می شود تا وی را مطلع کرده و اقدامات امنیتی را در اسرع وقت انجام دهد.

در اکتبر همان سال ، Google به طور خودکار بررسی امنیت رمز عبور در برابر افشای داده ها را آغاز کرد. در همین حال ، Chrome 79 با رصد آنلاین اطلاعات حساب کاربر ، از حملات فیشینگ جلوگیری کرد. البته این مرورگر وظیفه داشت با کشف رمزهای عبور به بهانه های دروغین از کشف کاربران جلوگیری کند. یکی از ویژگی های بسیار خوب Google Password Checker صفحه مفید آن است که در صورت هک شدن رمز عبور به کاربر اطلاع می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *