کاربردی بودن آنتی ویروس

با گذشت زمان و با پیشرفت علم و فناوری و حرفه ای شدن، شرکت های تولید کننده آنتی ویروس، از کاربردی بودن  بودن آنتی ویروس برای امنیت سیستم پیچیده تر و پیشرفته ترخبردادهاست.

کاربردی بودن آنتی ویروس
کاربردی بودن آنتی ویروس

تقریباً در تمام محیط های با اطلاعات بالا ، امنیت سیستم با استفاده از آنتی ویروس امکان پذیر است. که در میان بسیاری از کاربران نسبتاً مهم هستند. امروزه در بسیاری از سیستم ها می توان کار حفاظت از سیستم را با استفاده از آنتی ویروس انجام داد.

پس از خرید سیستم امنیتی رایانه ، اولین چیزی که به ذهن شما خطور می کند این است که باید آنتی ویروس را برای این سیستم امنیتی نصب کنید.

تاریخچه آنتی ویروس اولیه در سال ۱۹۹۹ در رایانه های شخصی برمی گردد.

حتی امروز ، اگر با یک متخصص امنیت رایانه تماس بگیرید ، متوجه می شوید که آنها به شما توصیه می کنند برای امنیت سیستم خود از یک آنتی ویروس مناسب استفاده کنید.

این جنگنده اساساً برای محافظت از اطلاعات شما در رایانه های شخصی ، محیط های امنیتی یا تلفن های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد. تفاوت هایی در نوع عملکرد آنتی ویروس وجود دارد.

آنتی ویروس با جداسازی پرونده های مهم از پرونده های مزاحم ، بدافزار یا حافظه پنهان کار می کند.

برخی از نرم افزارهای آنتی ویروس از ویژگی های خودکار برخوردار هستند و به طور خودکار برای جلوگیری از اجرای ویروس ها و پرونده های غیر استاندارد در سیستم های امنیتی و سیستم های شخصی یا وب سایت های مخرب ، یا باز کردن ایمیل های حاوی فایل های آزار دهنده کار می کنند.

نسخه های اولیه آنتی ویروس برنامه هایی بودند که فقط نام آنتی ویروس داشتند.

امروزه پرونده های مزاحم سنگین تری در دنیای فناوری وجود دارد و برای حذف این پرونده های مزاحم و غیرفعال کردن آنها ، به یک آنتی ویروس بسیار پیشرفته و کاربردی نیاز داریم.

اسکن کامپیوتر با آنتی ویروس ها اصولاً دارای دو نوع عملکرد می باشد

امنیت سیستم با استفاده از آنتی : دسته اول نوعی از آنتی ویروس ها میباشند که همیشه اکتیو و فعال میباشند و نیازی به فعال کردن آن نداریم.

برای مثال شما فایل مورد دلخواه که پس از دانلود خواستار باز کردن آن میباشید را اجرا میکنید وپس ازاجرا، آنتی ویروس شروع به کار می کند وپس از بررسی آنتی ویروس و نداشتن فایل های مزاحم ویا مخرب فایل دانلودی تان را اجرا میکند.

دسته ی دوم مخصوص سیستم هایی است که برای بار اول شروع به نصب این اپلیکیشن ها میکنند بدین ترتیب که برای اولین بار آنتی ویروس از شما میخواهد که اجازه دسترسی به کل سیستم را بدهید تا به اسکن کامل سیستمتان بپردازد.

چرا بسیاری از مردم علاقه خاصی به نصب آنتی ویروس ندارند؟

فایل های آنتی ویروس ها به شدت کم حجم تر و سبک تر شده اند. دیگر خبری از کندی سیستم وکاهش سرعت نیست هیچ آنتی ویروسی کاملاً بدون نقض نمی باشد و در آزمایش هایی که انجام شده هیچ یک از آنتی ویروس ها و یا ضد ویروس ها کاملا موفق به از بین بردن کامل بد افزار ها یا ویروس ها نشده‌اند.

تداخل در عملکرد آنتی ویروس

در برخی از سیستم ها ، سیستم از آنتی ویروس استفاده می کند و گاهی اوقات پرونده های مهم یا برنامه های عمومی یا پرونده ها را به عنوان پرونده های مخرب یا آزار دهنده شناسایی می کند که برای کاربر آزار دهنده است.

سرانجام ، برای محافظت از سیستم در برابر پرونده های مخرب ، بدافزار و ویروس ها ، پیشنهاد می کنیم یک آنتی ویروس روی سیستم خود نصب کنید ، زیرا آنتی ویروس آخرین لایه در برابر بدافزار است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *